Wij, Sandro , Carla, Laura (2001) & Angelo (2004) zijn 28 december 2009 geëmigreerd naar Aruba. Via deze weblog willen we jullie laten deelnemen aan onze belevenissen.

zondag 31 december 2017

Kerst 2017: laatste blog van 2017!



Check 1: oliebollen binnen? Ja
Check 2: champagne binnen? Ja
Check 3: top2000 aan? Ja.
Check 4: weblog 2017 af? Nee ---> bij deze. Veel leesplezier met mijn laatste blog voor 2017.

Ook op tropisch Aruba oliebollen

Met de Top2000 op de achtergrond tikken de uurtjes van 2017 langzaam weg. December was een trieste, maar ook hele feestelijke maand. Het eerste omdat een zeer goede vriend van ons zeer kritiek ligt en we ander slecht nieuws in korte tijd hoorden, het tweede omdat het een maand van quality time is met het gezin.


We deden weer de gebruikelijke lichtjestocht, langs de verlichte huizen en natuurlijk "Cas di Luz" in San Nicolaas en genoten van de sfeer en alle mooie versieringen. Hierbij enkele foto's.






Bij Cas di Luz


Een van de verlichte rotondes op Aruba

Schaatsbaantje bij Renaissance


Eerste kerstdag gingen we gezellig gourmetten. Dit doen we eigenlijk elk jaar op eerste kerstdag, ook weer een traditie uit Nederland, die we op Aruba graag in ere houden.






De geur van de kerstboom is weer heerlijk en natuurlijk genieten van de sfeer verlichting in huis. Dit jaar zelfs met het Smart Lighting System Philips Hue, waarmee je via je telefoon de kleuren kunt veranderen en alles aan kunt zetten. Een hebbedingetje die Sandro al lang wilde hebben.



Tweede Kerstdag hadden we "ham di pasco" uit de oven. Ik had gerekend op 4 personen, maar Sandro had zijn ouders ook nog onverwachts uitgenodigd, die vervolgens nog 3 extra personen mee brachten, wat typisch Arubaans is. Met 9 man aan het kerst diner dus op dag 2.


Gelukkig was de ham ruim voldoende en hebben we een gezellige avond gehad.


De chef op Tweede Kerstdag was Sandro en hij had erg zijn best gedaan. Urenlang in de keuken gestaan en het smaakte heerlijk.



Dan hadden we ook nog de kerstdiners van het werk. Het kerst diner van Roos Gerechtsdeurwaarders en Incasso was dit jaar bij El Gaucho. Voor het eerst mèt kerstgedichten en kadootjes, wat het erg gezellig maakte. Dit jaar helaas geen groepsfoto, maar wel een losse foto van mij met een van mijn collega's. Beide in kerst kleur, ha ha.



Dan hadden we natuurlijk ook nog het kerstdiner van Sandro' werk, Heart Clinic Aruba. Dit was extra leuk, omdat het met partner was. Zo leuk om elkaar op die manier beter te leren kennen.


Het diner bij "Ventanas del Mar" was overheerlijk en goed verzorgd.

Het was een fantastisch jaar, op mijn ooghandicap na dan, waar ik zal mee moeten blijven leven, maar wat moeilijk en onhandig blijft, maar ben gelukkig met iedereen en alles om mijn heen.  Trots op mijn gezin en mijn lieve vrienden en collega's en natuurlijk mijn familie: hier en in Nederland. Carpe diem.

Ik wens alle lezers van mijn blog een goede jaarwisseling en een heel goed, gezond en gelukkig 2018.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten